مهاجرت به امارات

وضعیت روبه ‌رشد اقتصادی و زندگی کاملا مرفه جزء عواملی هستند که آمار مهاجرت به امارات را بالا برده است. امارات متحده عربی یکی از کشورهای توسعه ‌یافته از حاشیه خلیج فارس است که طبق آخرین گزارش سازمان ملل متحد، حدود 9.9 میلیون نفر جمعیت دارد. طبق گزارشات منتشر شده تقریبا 88.52  درصد جمعیت امارات را مهاجران خارجی تشکیل می‌ دهند. لازم است بدانید که نیم میلیون نفر از مهاجران در این کشور ایرانی هستند. از بین شهرهای توسعه ‌یافته امارات متحده عربی، دبی (Dubai) به علت عوامل مختلف از نظر تراکم جمعیت مهاجر، رشد بالایی داشته است. همچنین سالانه مهاجرت به دبی مورد استقبال افراد بسیار زیای در سراسر دنیا قرار گرفته است. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مهاجرت به امارات بیشتر آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

با توجه به شرایطتان واقعی ترین نتایج را از ما بخواهید

با الهجره مسیر را سریعتر طی کنید

          تماس با ما          

 

 

  • درباره دبی

شهر دبی به ‌عنوان یکی از قطب ‌های اصلی تجارت و سرمایه ‌گذاری اقتصادی در خاورمیانه شناخته شده است. این شهر زیبا در سواحل خلیج فارس واقع شده و به بزرگ ‌ترین شهر تجاری امارات متحده عربی نیز مشهور است. دبی حدود 2.9 میلیون نفر جمعیت دارد و از لحاظ اقتصادی دارای شرایط بسیار خوبی است. از این رو، بسیاری از افراد و شرکت ‌های بین ‌المللی قصد سرمایه‌ گذاری و حضور در این منطقه را دارند. این افراد تلاش می کنند تا از هر طریقی که شده اقامت دبی را دریافت کنند. 

 

  •  راه های مهاجرت به امارات

در مقایسه با سال های گذشته، روش‌ های مهاجرت اتباع خارجی به امارات بسیار متنوع تر از قبل شده است. لازم است  بدانید که مسئولان امارات قوانین و مقررات جدیدی در رابطه با شرایط استخدام، فرصت ‌های شغلی و شرایط تحصیلی مهاجران در این شهرتعیین کرده اند. دولت امارات متحده عربی براساس اهداف مهاجرتی که  شما  دارید، چندین نوع برنامه ویزایی مثل کاری یا تجاری، تحصیلی، سرمایه گذاری در امارات، ویزای ازدواج و غیره برای مهاجرت به امارات در نظر گرفته است. در ادامه برنامه های ویزایی را بررسی خواهیم کرد.

 

  • مهاجرت به امارات از طریق کار

 

مهم‌ ترین دلایل کار در دبی برای مهاجران ایرانی  کسب درآمد و حقوق نسبتاً بالا و بیشتر از حقوق داخل ایران است. باتوجه به وضعیت نوسانات ارزی در ایران و روند صعودی قیمت دلار، بسیاری از افراد در ایران به فکر مهاجرت به امارات و گرفتن اقامت در دبی هستند. بنابراین در صورتی که داوطلبان کار در دبی بتوانند ویزای کار دبی را دریافت نمایند و قادر باشند در دبی به کار مشغول شوند، می‌ توانند از این طریق درآمد بالایی داشته باشند. به همین منظور دولت امارات یک برنامه ویزایی برای افراد داوطلب کار در امارات طراحی کرده است. هدف از این ویزا ایجاد یک محیط و فضای مطلوب برای مشاغل و رشد اقتصادی  در امارات است. لازم است قبل از این که  هرگونه اقدامی انجام دهید، با مشاغل مورد نیاز دبی و سایر شهرهای امارات و بازار کار این مناطق به طور کامل آشنا شوید.

با توجه به شرایطتان واقعی ترین نتایج را از ما بخواهید

با الهجره مسیر را سریعتر طی کنید

 

          تماس با ما          

 

  • اقامت امارات با سرمایه گذاری

 

یکی دیگر از راه‌ های مهاجرت و گرفتن اقامت امارات، سرمایه‌ گذاری می باشد. ناگفته نماند که در فوریه 2022، امارات متحده عربی در قانون شهروندی این کشور تغییرات اساسی ایجاد کرده است. دولت امارات این اجازه را می ‌دهد تا سرمایه‌ گذارانی که واجد شرایط و افرادی که دارای استعدادهای خاص هستند می توانند همراه با خانواده هایشان تابعیت این کشور را دریافت نمایند. سرمایه گذاری در امارات روش‌ های مختلفی دارد که ثبت شرکت در امارات پرطرفدارترین روش به حساب می‌ آید. 

کشور امارات با وجود ذخایر نفتی و فعالیت در صنایع گوناگون مثل پتروشیمی، کشاورزی، آلومینیوم و منسوجات، فرصت گران بهایی را برای سرمایه‌ گذاران ایرانی فراهم می ‌کند تا از این طریق بتوانند اقامت دبی را دریافت نمایند. باتوجه به شرایط سختی که کشور امارات برای اخذ اقامت برای اتباع خارجی در نظر گرفته است. سرمایه گذاری در امارات دارای مزایایی می باشد که این مزایا عبارتند از:

 

  • سکونت در کشوری ثروتمند و مرفه
  • داشتن ثبات سیاسی و اقتصادی
  • هزینه گمرک برای سرمایه گذاران رایگان می باشد.
  • سهولت در تمدید مجدد ویزا
  • اخد ویزا برای سایر اعضای خانواده
  • پیشرفت و رشد اقتصادی

 

  • اقامت در امارات با خرید ملک

 

خرید ملک در امارات یکی از راه های سرمایه گذاری در امارات است. با استفاده از این روش می‌ توانید ملکی را در  این کشور خریداری کنید و از طریق آن اقامت این کشور را دریافت کنید. معمولا ویزاهایی که از راه خرید ملک در امارات برای فرد متقاضی صادر می ‌شود با توجه به هزینه ‌ای که برای خرید ملک می‌ کند، متفاوت است. لازم است بدانید که خریدار ملک در امارات می ‌تواند همراه با همسر یا فرزند و یا جدای از این دو، 3 نفر مدیر را در خرید ملک سهیم کند.

 

ناگفته نماند که برای اقامت در دبی با خرید ملک چند شرط وجود دارد که باید هر کدام از آن ها را رعایت کنید. این شرط ها عبارتند از: 

 

  • حداقل سهم شما از ملکی که می خرید باید 1 میلیون درهم باشد.
  • زمان خرید ملک باید ثابت کنید که هزینه آن را از طریق وام بدست نیاورده اید.
  • ملکی که می خواهید آن را خریداری کنید، باید مسکونی باشد و همچنین مراحل ساخت آن هم پایان یافته باشد.
  • فرد باید تا 3 سال ملک خریداری شده را در دبی نگه دارد.
  • ملک باید در مناطق آزاد باشد.

بعد از انجام مراحل های  اداری خرید و ثبت ملک می ‌توانید وارد مرحله دریافت ویزا و مهاجرت شده و به امارات بروید.

 

  • اقامت امارات از طریق ثبت شرکت

 

امروزه ثبت شرکت در امارات یکی از روش‌ های مهاجرت به این کشور است که در این سال ها طرفداران بسیار زیادی  پیدا کرده است. ثبت شرکت در امارات مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا عبارتند از:

 

  • نیازی به مدرک زبان در ثبت شرکت ندارید.
  • نیازی به مدرک تحصیلی ندارید. (به‌ جز برخی مشاغل و حوزه‌ های مجوز حرفه‌ ای)
  • احتیاجی به داشتن شرکت از قبل نیست.
  • عدم نیاز به داشتن کارمند بیمه‌ ای
  • شما می توانید هم زمان 10 فعالیت را انجام دهید و لازم است که آن فعالیت ها در یک گروه باشند.
  • بدون محدودیت سنی خاص افراد بین 18 سال الی 60 سال می ‌توانند اقدام کنند.
  • شما از این طریق می توانید برای همسر و فرزندان خود اقامت بگیرید.

 

ثبت شرکت در امارات هم بدون کفیل و هم با کفیل امکان پذیر است. مجوزهای ثبت شرکت هم به 3 دسته تقسیم‌ می شوند که این 3 دسته عبارتند از:

 

  • مجوز حرفه ‌ای (Professional License)
  • مجوز تجاری (Commercial License)
  • مجوز صنعتی (Industrial License)

 

شرایط ثبت شرکت در امارات با استفاده از هر مجوزی کاملا متفاوت است. اگر به‌ فکر راه اندازی یک کسب‌ و کار در امارات و کار در این کشور هستید، این فرصت بسیار خوبی برای شما است. سرمایه ‌گذاری در امارات و فعالیت اقتصادی در این کشور می ‌تواند تضمین ‌کننده آینده موفق و پیشرفت برای شرکت شما باشد. 

با توجه به شرایطتان واقعی ترین نتایج را از ما بخواهید

با الهجره مسیر را سریعتر طی کنید

 

          تماس با ما          

 

  • مهاجرت به امارات از طریق تحصیل

 

در تاریخ 24 نوامبر سال 2018 دولت امارات برای دانشجویانی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کردند، یک برنامه ویزایی برای مقاطع مختلف آموزشی طراحی نمود. این ویزا برای دانشجویان مهاجری صادر می شود که معمولا سن آن ها از 18 سال بیشتر است. همچنین جزء دانشجویان شاخص و برتر هستند. مدت این ویزا برای این دسته از دانشجویان 5 ساله است.

 

  • اقامت ورزشی در دبی

 

یکی دیگر از راه های دریافت اقامت امارات، مهاجرت از راه ویزای ورزشی است. این ویزا فقط برای ورزشکاران و افرادی که سابقه ورزشی درخشانی دارند، مناسب است. اگر شما فردی ورزشکار هستید و از این طریق می‌ خواهید اقامت دبی را دریافت کنید، باید به عنوان یک بازیکن، قهرمان ورزشی، داور و یا مربی از سوی کارفرما یا تیم باشگاهی با شما قراردادی عقد شود تا بتوانید از طریق آن به دبی مهاجرت نمایید. حتما می دانید که برای متقاعد کردن باشگاه‌ ها و سرمایه ‌گذار ها برای دریافت ویزای دبی باید رزومه ورزشی درخشانی داشته باشید.

 

  • اقامت از طریق تولد فرزند در دبی

 

در کشور امارات تابعیت و تولد فرزند در این کشور کاملا مجاز است. همچنین حق خون کودک متولد شده در این کشور هم به عهده مسئولان این کشور است. شرایط اقامت در دبی از طریق فرزند به شرح زیر می باشد:

 

  • اگر کودکی به دنیا بیاید و والدین آن نامشخص باشند به آن کودک اقامت در این کشور را می دهند.
  • یا این که فرزند دارای پدر و مادر اماراتی باشد.
  • یا این که پدر فرزند نامعلوم باشد ولی فرزند دارای مادری اماراتی باشد.

 

دولت این کشور بر اساس قوانینی که تعیین کرده است، افرادی که طبق قوانین فرزند به دنیا آورده اند می توانند از این طریق تابعیت خود را دریافت نمایند. بنابراین کودکانی مشمول دریافت تابعیت امارات می شوند که اولا از پدر اماراتی متولد شوند. ثانیا کودک باید از مادر اماراتی و پدر خارجی متولد شده باشد. ثالثا کودک باید از پدر و مادر نا مشخص و یا بدون تابعیت امارات متولد شده باشد. فقط با توجه به این سه شرط می توانند به فرزند متولد شده تابعیت و حق اقامت امارات را بدهند.  

 

  • اقامت امارات از طریق ازدواج

 

ازدواج نیز یکی دیگر از راه های مهاجرت به امارات است. ازدواج یک فرد خارجی با فردی که تابعیت کشور امارات را دارد می ‌تواند شرایط اقامت در امارات را برای او فراهم نماید. داوطلبان (مرد) که می ‌خواهند از طریق ازدواج اقامت امارات را بگیرند، باید توانایی مالی لازم را برای همسر اماراتی خود داشته باشند. برای طی کردن مراحل اخذ اقامت امارات از طریق ازدواج همسر متقاضی باید از داخل کشور امارات حق ورود آن را دریافت نماید. یکی از شرایط دریافت اقامت امارات از طریق ازدواج این است که فرد خارجی در این صورت می ‌تواند نسبت به اقامت دائمی خود در امارات مطمئن باشد که حداقل سه سال از مدت ازدواج آن ها سپری شده باشد. در صورتی که ازدواج آن ها منجر به طلاق شود تابعیت امارتی از فرد خارجی گرفته  می‌ شود.

 

  • ویزای توریستی امارات

 

یکی دیگر از روش‌ های پرطرفدار مهاجرت به امارات دریافت ویزای توریستی است. این روش  با توجه به شیوع همه گیری کرونا چندین بار در سال 2020 متوقف شده و بعد از کاهش این بیماری  دوباره به حالت قبلی خود برگشته است. ویزای توریستی بدون نیاز به خروج از امارات می‌ تواند به مدت 30 روز دیگر تمدید شود. ویزای توریستی معمولا برای افرادی مناسب است که شرایط دریافت ویزا را در امارات ندارند. ویزای توریستی را توریست‌ های مستقل واجد شرایط از سراسر جهان می‌ توانند دریافت کنند. لازم به ذکر است زنان زیر 18 سال مجاز به درخواست این نوع ویزا نیستند، مگر این که با والدین خود به امارات متحده عربی سفر کنند. فرآیند دریافت ویزای توریستی امارات زیاد طول نمی‌ کشد و شما بعد از دریافت این ویزا می‌ توانید به دبی سفر کنید و از جاذبه‌ های توریستی این شهر زیبا دیدن کنید. 

 

  • ویزای ده ساله امارات

 

روش ویزای طلایی امارات یا ویزای ده ساله امارات یکی دیگر از روش های  های اقامتی در این کشور است که از سال 2019  توسط  دولت امارات برای گروه های خاصی از مهاجران طراحی شده است. برنامه ویزای طلایی امارات به اتباع خارجی این امکان را می ‌دهد که بدون نیاز به اسپانسر داخلی در امارات زندگی و به فعالیت‌ های تجاری و تحصیلی خود بپردازند. سرمایه گذاران و اشخاصی که کسب و کاری در امارات راه اندازی کرده اند، مالک 100 درصدی مشاغل خود در امارات هستند. شما می توانید این ویزا را به مدت 5 یا 10 سال دریافت نمایید، نا گفته نماند که این ویزا  به طور خودکار تمدید می‌ شود.

 

  • هزینه مهاجرت و زندگی در امارات

 

برای مهاجرت به امارات باید هزینه هایی از قبیل هزینه ویزا، هزینه انگشت ‌نگاری و هزینه پیگیری پرونده را پرداخت نمایید. همچنین زندگی در امارات هم به‌ عنوان یکی از گران‌ ترین کشورهای منطقه ممکن است پرخرج باشد. هزینه دریافت هر نوع از ویزا با یک دیگر کاملا متفاوت است.

 

سخن پایانی 

 

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید برای مهاجرت به دبی باید شرایط های لازم این کشور را داشته باشید. شما می توانید با مهاجرت به این کشور با یکی از روش هایی که در قسمت بالا توضیح داده شد به یک درآمد خوب برسید؛ چرا که این کشور به سرعت در اقتصاد خود رشد کرده است. از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودیداز شما عزیزان سپاس گزاریم.

 

          تماس با ما