مجوز کار

کار در دبی

 

قبل از مطالعه راه‌های کار در دبی؛ اگر به هر دلیلی فرصت مطالعۀ این مقاله را ندارید و در صورتی که نیاز به مشاوره دارید،  فرم مشاوره رایگان  را پُر کنید تا با یک مشاورۀ دقیق مسیر را به شما نشان دهیم.

 

یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا شهر دبی بوده که مقصدی محبوب برای مهاجرت است. 

 

آمار مهاجرت برای کار در دبی بسیار بالا بوده بطوریکه بیش از 85 درصد از جمعیت 3/6 میلیون نفری این شهر را مهاجرانی تشکیل می‌دهند که برای کار به دبی آمده‌‌اند. 

 

با وجود دستمزدهای بالا و مالیات بر درآمد صفر در دبی، کار کردن در این شهر بسیار سودآور بوده و برای کسانی که به دنبال کسب درآمد بیشتر هستند، فوق العاده ایده‌آل است.

 

مهاجرت به دبی در میان مردم ایران نیز بسیار محبوب است. با توجه به نزدیکی ، امارات متحده عربی به ایران دلیلی  بر محبوبیت کار در دبی برای ایرانیان می باشد. در این مقاله سعی می‌کنیم تا به جزئیات بیشتری درباره شرایط کار در شهر دبی بپردازیم و همچنین وضعیت حقوق و درآمد در این شهر را بررسی کنیم. 

 

The current state of jobs: What should India Inc expect from 2023?

 

 

کار کردن در دبی فرصتی عالیست برای کسب درآمد بالا

 

بررسی شرایط کار در دبی

 

دبی شهری  پررونق و مکان فرصت‌های کاری و تجارت است.  کسانی که قصد مهاجرت به امارات را دارند،  ابتدا می بایست برای اخذ ویزا اقدام کرده و پس از آن مجوز کار دریافت کنند؛ مگر در شرایطی که با ویزا جستجوی کار وارد امارات می‌شوند. در دبی بطور معمول روند اخذ ویزا و مجوز کار برای مهاجران، توسط کارفرمای اماراتی انجام می‌شود. علاوه بر این ، کارفرما میبایست هزینه‌های مربوط به ویزا و مجوز را پرداخت نماید.

 

شرایط و روند اصلی کار در دبی برای افراد خارجی، به‌صورت زیر است:

 

  • درخواست کارفرما برای اخذ تأییدیه استخدام کارکنان خارجی از وزارت کار
  • صدور ویزا برای متقاضی جهت ورود به امارات متحده به‌مدت 30 روز
  • سفر به دبی و اقدام برای اخذ اقامت ظرف 60 روز
  • درخواست کارفرما برای اخذ مجوز کار یا کارت کار در دبی پس از ورود متقاضی به این کشور
  • اقدام برای اخذ کارت شناسایی با استفاده از پاسپورت معتبر و ویزای دبی
  • انجام معاینات پزشکی تعیین شده در بیمارستان‌های دولتی دبی
  • اقدام برای اخذ ویزای اقامت در دبی پس از ارائه مدارک لازم به اداره تابعیت و اقامت دبی (DNRD) و درج ویزای اقامت در پاسپورت کشور مبدأ
  • امکان شروع فعالیت کاری در دبی پس از برآورده کردن تمام شرایط و اخذ اقامت و مجوز کار دبی

 

شرایط فوق، برای کسانی است که قصد دارند برای یک کارفرما در دبی کار کنند. 

این شهر یک فضای پر رونق برای تجارت را در کنار رقابت سالم در بازار فراهم کرده است و به همین دلیل، از پتانسیل بالایی برای شروع کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری برخوردار است.

اغلب متقاضیان روش ثبت شرکت در دبی را برای مهاجرت به این شهر انتخاب کرده و به‌طور مستقل برای اخذ اقامت اقدام می‌کنند. برای بررسی جزئیات بیشتر درباره شرایط راه‌اندازی کسب‌و‌کار در دبی، می‌توانید مقاله ثبت شرکت در امارات را بخوانید.

 

مشاغل موردنیاز در دبی

 

اقتصادی قوی و فرصت‎‌های شغلی فراوان که در این امارات وجود دارد، منجر به رونق مهاجرت به دبی از طریق کار شده است. این بستر مناسب اقتصادی، کارفرمایان خارجی را برای ثبت شرکت در دبی ترغیب می‌کند.

یکی از مزایای ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار در دبی، اخذ اقامت است.

 

 

برخی از پرتقاضاترین مشاغل در دبی:

 

  • مشاغل حوزه حسابداری و امور مالی
  • مشاغل مدیریتی
  • حوزه دیجیتال و هوش مصنوعی
  • منابع انسانی
  • مشاغل مرتبط با حوزه‌های حقوقی
  • مهندسی
  • متخصصان داده یا دستیاران مدیریت
  • متخصصان رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی
  • توسعه‌دهندگان نرم‌افزار
  • پزشکی و پرستاری
  • معلم
  • مشاغل حوزه گردشگری
  • مدیریت خرده‌فروشی

 

انواع ویزا برای کار در دبی

 

در دبی، ویزایی تحت‌عنوان ویزای کار برای مهاجران ارائه نمی‌شود.

در واقع متقاضیان کار در این شهر، باید یک ویزا برای اقامت دبی داشته باشند و پس از آن برای دریافت کارت کار اقدام کنند.


             کارت کار یا مجوز کار، نوعی کارت شناسایی است که افراد خارجی معمولاً باید همراه خود داشته باشند، زیرا ممکن است توسط مقامات مسئول در دبی بررسی شود. در صورت کار در امارات و دبی بدون این مجوز، جریمه خواهید شد و عواقب بدی برای شما بهمراه دارد.

 

برای ورود به هر کشور جدیدی، باید ابتدا ببینید که واجد شرایط چه نوع ویزایی هستید. امارات نیز از این قاعده مستثنی نیست. روند مهاجرت و کار در دبی برای ایرانیان به این صورت است که، فرد ابتدا گزینه‌های ویزای امارات را بررسی کرده و پس از اخذ آن و ورود به کشور، برای اخذ ویزای اقامت و مجوز کار اقدام می‌کند. چند نوع ویزای مختلف برای ورود به امارات وجود دارد، اما تنها برخی از آن‌ها به شما مجوز کار در این کشور را می‌دهند.

 

Dubai Work Visa

 

برای مهاجرت به دبی، ویزای کار وجود ندارد اما ویزاهایی که منجر به کار می‌شود وجود دارد.

 

انواع ویزا برای کار در امارات عبارت است از:

 

1- ویزای بازدیدکننده (Visitor Visa)

 

کسانی که قصد دارند به دبی رفته و به‌دنبال یک موقعیت شغلی یا کارفرمای مناسب بگردند، می‌توانند از انواع ویزای بازدید مانند ویزای توریستی (Tourist Visa) یا ویزای فرودگاهی (visa on arrival) استفاده کنند. البته در صورت یافتن شغل، تا زمان دریافت ویزای اقامت و مجوز کار، نمی‌توانید در دبی کار کنید.

 

2- ویزای همسر امارات

 

اگر همسر شما در حال حاضر در دبی کار کرده و معیارهای حمایت از شما را دارد، می‌توانید از طریق اسپانسری او به دبی رفته و در این شهر کار و زندگی کنید.

 

3- ویزای دانشجویی

 

دانشجویانی که در دبی زندگی می‌کنند، از سال 2017 با ویزای دانشجویی خود مجاز به کار در مشاغل پاره‌وقت هستند. البته این روش تنها برای دانشجویان مناسب بوده و متقاضیان مهاجرت به دبی از طریق کار بهتر است، مسیرهای دیگر را برای دریافت مجوز کار انتخاب کنند.

 

4- ویزای طلایی امارات

 

ویزای طلایی یک ویزای اقامت طولانی مدت است که به به دسته خاصی از افراد امکان زندگی، کار یا تحصیل در امارات متحده عربی را می دهد و در عین حال از مزایای انحصاری بهره مند می شوند. 

 

سرمایه گذاران، کارآفرینان، دانشمندان، دانشجویان و فارغ التحصیلان برجسته، پیشگامان بشردوستانه و قهرمانان خط مقدم از جمله کسانی هستند که واجد شرایط دریافت ویزای طلایی امارات هستند.

 

حقوق کار در دبی چقدر است؟

 

یکی از اولین مواردی که برای مهاجرت و زندگی در دبی باید در نظر بگیرید، میزان حقوق و درآمد در این شهر است.

معمولاً مشاغل مختلف در دبی به دو دسته تقسیم می‌شوند:

 

  • دسته اول: حقوق کارکنان به‌صورت ساعتی پرداخت می‌شود.
  • دسته دوم: حقوق ماهیانه دریافت می‌کنند.
  •  

 میزان حقوق و دستمزدها در دبی در جدول زیر بررسی شده است.

 

   متوسط حقوق ساعتی       میانگین دستمزد ماهیانه     متوسط حقوق سالانه  
120 درهم21,500 درهم258,000 درهم

 

اما سوال اساسی این است که میزان درآمد حاصل از ثبت شرکت در دبی به چه صورت است؟

دبی بزرگ‌ترین شهر امارات بوده و به‌دلیل رونق تجاری، به‌عنوان شهر طلا شناخته می‌شود. این شهر در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز تجاری برتر در دنیا بوده و بسیاری از شرکت‌های چندملیتی، دبی را خانه‌ای برای شروع سرمایه‌گذاری در خاورمیانه می‌دانند. با توجه به این مسئله، قطعاً ثبت و راه‌اندازی یک شرکت در دبی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری پرسود و پردرآمد باشد.

از مشاوره تا اقامت کنارتان هستیم. کافیست  فرم مشاوره  را پر کنید.

 

اخذ اقامت دائم و تابعیت برای افراد خارجی

 

افراد خارجی که برای کار در دبی و اخذ اقامت به این شهر می‌آیند، باید قبل از دریافت مجوز اقامت به دبی نقل مکان کنند. در این زمان کارفرما برای ویزا اقدام کرده و یک مجوز ورود به دبی با اعتبار تنها 2 ماه برای فرد خارجی صادر می‌شود.

 

اقامت باید در این مدت اخذ شود در غیر این صورت باید به کشور خود بازگردید.

 

توجه داشته باشید که امارات اقامت دائم به افراد خارجی نمی‌دهد بلکه افراد می‌توانند به روش‌های مختلفی اقامت‌های 2 یا 10 ساله اخذ کرده و سپس آن را تمدید کنند.

 

KT file

 

ویزای مهاجرت به دبی برای افرادی که قصد کار در دبی دارند صادر می شود.

برای اخذ اقامت، یا باید اعضای خانواده‌تان از شما حمایت کنند و یا حمایت کارفرمای خود را داشته باشید. البته اخذ اقامت از طریق خرید ملک و سرمایه‌گذاری نیز امکانپذیر است. ویزای اقامت دبی از طریق خرید ملک، تا دو سال اعتبار داشته و پس از آن قابل تمدید است اما با این ویزا اجازه کار در دبی را ندارید

 

محبوب‌ترین راه برای اخذ اقامت دبی، ثبت شرکت است. این روش مزایای متعددی برای صاحبان شرکت‌ها داشته و علاوه بر داشتن یک کسب‌و‌کار و سهام شرکت در دبی، می‌توانند کارمندان بومی نیز استخدام کنند. 

اخذ تابعیت امارات نیز به این سادگی‌ها نیست اما می‌توان از طریق روش‌هایی مانند ازدواج با یک شهروند اماراتی یا کسب اقامت نامحدود پس از کار در یک شرکت اماراتی، تابعیت این کشور را اخذ کرد.

 

کار در دبی با جای خواب

 

یکی از نکات اساسی که در مهاجرت به دبی از طریق کار باید در نظر بگیرید، داشتن محلی برای زندگی است. اگر قصد دارید زندگی در دبی را برای مدت طولانی و یا حتی برای همیشه انتخاب کنید، باید از قبل محل اقامت خود را انتخاب کنید. 

 

کار در دبی با جای خواب رایگان توسط برخی شرکت ها برای افراد وجود دارد.

اغلب کسب‌و‌کارهایی که در دبی اقدام به جذب کارکنان خارجی می‌کنند، محلی را برای اقامت و سکونت کارمند خود به‌صورت رایگان در اختیار او قرار می‌دهند. این کار می‌تواند به کاهش هزینه‌ها تا حد زیادی کمک کند. در برخی مواقع، کارفرمایی که محل اقامت رایگان را در اختیار کارکنان خود قرار داده، مخارج روزمره مانند هزینه مواد غذایی و رفت‌وآمد را نیز پرداخت می‌کند. این موارد را می‌توانید از ابتدا با کارفرمای خود مطرح کنید.

 مشاوره رایگان